نصایح!

یکی از مشخصه های نسل قبل ما ترسه، شاید واژه زیاد خوبی نباشه، محتاط بودن بهتره. علت هاشو به نظر می شه تو واقع اجتماعی گوناگون و شرایط پر تنشی که شاهد بودن جست و جو کرد. ما داریم با آدم هایی زندگی می کنیم که علاوه بر سردی و گرمی زندگی شاهدان شرایط اجتماعی خاص و ملتحبی بوده اند که نا خودآگاه با افزایش سنشون احتیاط و یکی از ویژگی های اصلی و مشترک نسلشون کرده، اینا پدر و مادر های ماهستن، پدر مادر هایی که باید به نوعی این خصیصه احتیاط و از اونا قبول کنیم.  

دلایل!

آدم یکسری کارارو می کنه فردا جلو بچش 4 تا خاطره داشته باشه! کم نیاره! 

این ساعت های اخیر!

توی لوپ افتادم! می شینم یکجا آخرین قسمت های لاست و می بینم بعدم هی توی گودر منتظرم یکی چیزی شیر کنه برم بخونم! 

آقای وب معنایی!

این روزا دنبال کارای پروژه پایان دورمم با موضوع " وب معنایی و آنتولوژی" ، تازه دارم درک می کنم که دنبال یک چیز به صورت ریشه ای بودن لذت بیشتر داره نسبت به این شاخه و اون شاخه پریدن! فعلا فقط می دونم تا شهریور باید دنبال این موضوع باشم و کلاس زبانی که می رم و شاخه دیگه ای درکار نیست! 


پ.ن: بدم نمیاد یک چیزایی مربوط به وب معنایی و اینجا بزارم.  

سایت روابط عمومی مشهد

این روزها تبلیغ سایت روابط عمومی شهرداری مشهد جهت ارتباط با شهروندان از طریق سایت شهر من  همینطور درخواست برای ارسال ویدیوهای انتقادی از سطح شهر را می شود در نقاط مختلف شهر دید. این قبیل حرکات و تاکید بر بین المللی بودن شهر مشهد به عنوان بزرگترین کلان شهر جهان جهت دست یابی به یک برنامه بلند مدت به نام "حرکت به سمت شهر الکترونیک" می باشد که از مدتها قبل بر سر آن صحبت بوده است.

اما آنچه که راه اندازی این سایت را ضمن قابل تقدیر بودن ایده جدید روابط عمومی شهرداری مشهد, با چالش روبرو می کند عدم استقبال و گرایش مردم مشهد به این قبیل مشارکت ها است. با نگاهی اجمالی به چند برنامه اخیر ۹۰ به عنوان یکی از موفقترین برنامه های تلویزیونی و ایده جدید "دوربین نود" در آن و همچنین سقوط تیم ابومسلم، شاهد عدم مشارکت شهروندان مشهدی در ارسال اخبار مربوط به این اتفاق مهم به این برنامه بوده ایم. و همینطور آمار موجود در سایت شهر من  و عدم استقبال در چند روزه گذشته علارقم تبلیغ های بزرگ در نقاط پرتردد شهر این نکته را پیش از پیش مورد اهمیت قرار می دهد که عدم مشارکت مردم سطح شهر  مشهد در خبرگزاری هایی که از خدمات وب ۲ استفاده می کنند ,عدم اعتماد به فناوری های و ایده های جدید ,عدم شرکت در مسائل مختلف شهری و .... به موضوعی جامعه شناسی در سطح شهر تبدیل شده است که می بایست جهت بهبود آن با ارائه راهکارهای مناسب  چاره ای اندیشید.   

پ.ن: افق کاری تعریف شده در وبسایت شهر من که قابل تقدیر است:

"انتظار می رود که با اجرای این سامانه برای اولین بار در بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان ،دستاورد هایی همچون بهبود رابطه میان مردم و شهرداری،افزایش روحیه پاسخ گویی در میان مسئولان،نظارت ویژه به مسایل شهری از دیدگاه شهروندان،ایجاد تعلق خاطر به شهر در میان شهروندان و اطلاع یابی مستقیم،جامع و عمیق مدیران شهر نسبت به دیدگاه ها و معضلات شهری از دریچه نگاه شهروندان حاصل گردد."