سایت روابط عمومی مشهد

این روزها تبلیغ سایت روابط عمومی شهرداری مشهد جهت ارتباط با شهروندان از طریق سایت شهر من  همینطور درخواست برای ارسال ویدیوهای انتقادی از سطح شهر را می شود در نقاط مختلف شهر دید. این قبیل حرکات و تاکید بر بین المللی بودن شهر مشهد به عنوان بزرگترین کلان شهر جهان جهت دست یابی به یک برنامه بلند مدت به نام "حرکت به سمت شهر الکترونیک" می باشد که از مدتها قبل بر سر آن صحبت بوده است.

اما آنچه که راه اندازی این سایت را ضمن قابل تقدیر بودن ایده جدید روابط عمومی شهرداری مشهد, با چالش روبرو می کند عدم استقبال و گرایش مردم مشهد به این قبیل مشارکت ها است. با نگاهی اجمالی به چند برنامه اخیر ۹۰ به عنوان یکی از موفقترین برنامه های تلویزیونی و ایده جدید "دوربین نود" در آن و همچنین سقوط تیم ابومسلم، شاهد عدم مشارکت شهروندان مشهدی در ارسال اخبار مربوط به این اتفاق مهم به این برنامه بوده ایم. و همینطور آمار موجود در سایت شهر من  و عدم استقبال در چند روزه گذشته علارقم تبلیغ های بزرگ در نقاط پرتردد شهر این نکته را پیش از پیش مورد اهمیت قرار می دهد که عدم مشارکت مردم سطح شهر  مشهد در خبرگزاری هایی که از خدمات وب ۲ استفاده می کنند ,عدم اعتماد به فناوری های و ایده های جدید ,عدم شرکت در مسائل مختلف شهری و .... به موضوعی جامعه شناسی در سطح شهر تبدیل شده است که می بایست جهت بهبود آن با ارائه راهکارهای مناسب  چاره ای اندیشید.   

پ.ن: افق کاری تعریف شده در وبسایت شهر من که قابل تقدیر است:

"انتظار می رود که با اجرای این سامانه برای اولین بار در بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان ،دستاورد هایی همچون بهبود رابطه میان مردم و شهرداری،افزایش روحیه پاسخ گویی در میان مسئولان،نظارت ویژه به مسایل شهری از دیدگاه شهروندان،ایجاد تعلق خاطر به شهر در میان شهروندان و اطلاع یابی مستقیم،جامع و عمیق مدیران شهر نسبت به دیدگاه ها و معضلات شهری از دریچه نگاه شهروندان حاصل گردد."


نظرات 1 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ق.ظ

منم ب این مطلب خیلی برام جالبه که چرا مشهد توی کلانشهرهای ایران پایین ترین رتبه استفاده از اینترنت رو داره!!!!
شاید علتش این باشه که مشهدی ها هنوز فکر میکنن اینترنت جیزه و توش چیزای بد داره،نکنه یه موقع بری تو اینترنت ها!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد